El dia
9 de maig va tenir lloc la primera sessió del laboratori d’expressió corporal
del grup LAB 2. La classe va iniciar amb la temàtica sobre la relaxació, la
respiració i el to muscular. Els companys que van realitzar l’exposició van proposar uns seguit d’activitats dirigides a alumnes de
educació primària les quals poden tenir diferents variats segons el cicle que
estiguin cursant els alumnes.
·
Exercici
de relaxació amb el qual tenia com ha objectiu principal controlar la
respiració. Estirats al terra al damunt d’uns matalassos, seguíem les
indicacions que ens deien els nostres companys mentre escoltàvem una música tranquil·la
que suavitzava l’ambient. Consistia en realitzar diferents tipus de respiració
amb les quals havíem de controlar l’aire que inspiràvem i expiràvem.
·
Una activitat
que consistia en que ens posàvem en
parella i mentre un del dos estava estira de cap a baix, l’altre li feia
massatges a l’esquena amb una pilota de tennis.
·
Una activitat
que consistia en respirar de diferents maneres i colaven una pilota de tennis
en la zona principal que es movia al respirar. Així gràcies a la pilota podíem
veure clarament com realitzàvem la respiració ja que la pilota anava pujant i
baixant.
·
Una activitat
que consistia en fer parelles i posar-se de conclilles i ens havíem d’anar
empenyent amb la finalitat de que el company caigués al terra.
Personalment crec que els primer exercicis
van ser molt adients. A mi em van relaxar molt sobretot l’activitat del massatge
a l’esquena amb la pilota de tennis. Cerc que la música d’ambient és un
material clau que ajuda a relaxar-te. També remarcar que vaig comprovar que el
fet de controlar la respiració pot ajudar a relaxar-te molt.
En segon lloc, després d’acabar amb les
activitats de relaxació, vam iniciar una nova temàtica: Jocs expressius amb els
objectes . Aquesta temàtica
tenia com objectiu principal fer-nos expressar mitjançant objectes tal i com
diu el títol.
Les activitats que ens van proposar van ser:
·
Una activitat
en la qual ens vam dividir en tres grups i cada grup tenia cons d’un color. Un membre del grup es posicionava al damunt d’un
banc i havia de dirigir els moviments del la resta de membres del grup, és a
dir, havia de fer gestos i moviments i els altres l’havien d’imitar.
·
Una activitat
que consistia en representar una conte popular en grups. Podíem utilitzar el
material que necessitéssim de l’aula de psicomotricitat. Una vegada el teníem
assajat l’havíem de representar davant de la resta de companys.
·
Un activitat
en la qual estàvem en rotllana i teníem una persona al nostre davant. L’activitat
consistia en que ens anàvem arribant diferents objectes i mentre un expressava gestualment
el que li transmetia l’objecte, l’altre persona que estava davant havia d’expressar
verbalment el que l’altre company intentava transmetre.
Aquestes activitats van estar. Tenien com a objectiu important perdre la vergonya, tot i que ens molt
casos aquesta estava present a l’hora d’interpretar.
Per últim la temàtica que es va tractar va ser Mim i
gestualitat. Les activitat que va realitzar van ser:
·
Una activitat
en que havíem d’anar caminant per la classe expressant corporal i facial ment
diferents sentiments i estats emocionals.
·
Una activitat
en que anàvem caminat per l’aula cada un representant una acció. Ens havíem de
fixar en les representacions dels altres companys perquè en acabar l’activitat
havien d’endevinar quina era la seva acció.
·
Una activitat
en que ens posàvem en rotllana i un membre del grup havia de definir mitjançant
gestos un objecte sense dir cap paraula i els altres ho havien d’endevinar.
En aquesta part de la classe era també molta
part de representació i interpretació. Havíem de perdre la vergonya i fer coses
davant de la resta de classe i fer una pica el tonto.
No hay comentarios:
Publicar un comentario