sábado, 24 de mayo de 2014

SESSIÓ 1 : Relaxació, respiració i to muscular, Jocs expressius amb objectes i Mim i gestualitat.

El dia 9 de maig va tenir lloc la primera sessió del laboratori d’expressió corporal del grup LAB 2. La classe va iniciar amb la temàtica sobre la relaxació, la respiració i el to muscular. Els companys que van realitzar l’exposició van proposar uns seguit d’activitats dirigides a alumnes de educació primària les quals poden tenir diferents variats segons el cicle que estiguin cursant els alumnes.
Vam realitzar diferents activitats referents a aquesta temàtica:
·         Exercici de relaxació amb el qual tenia com ha objectiu principal controlar la respiració. Estirats al terra al damunt d’uns matalassos, seguíem les indicacions que ens deien els nostres companys mentre escoltàvem una música tranquil·la que suavitzava l’ambient. Consistia en realitzar diferents tipus de respiració amb les quals havíem de controlar l’aire que inspiràvem i expiràvem.
·         Una activitat que  consistia en que ens posàvem en parella i mentre un del dos estava estira de cap a baix, l’altre li feia massatges a l’esquena amb una pilota de tennis.
·         Una activitat que consistia en respirar de diferents maneres i colaven una pilota de tennis en la zona principal que es movia al respirar. Així gràcies a la pilota podíem veure clarament com realitzàvem la respiració ja que la pilota anava pujant i baixant.
·         Una activitat que consistia en fer parelles i posar-se de conclilles i ens havíem d’anar empenyent amb la finalitat de que el company caigués al terra.
Personalment crec que els primer exercicis van ser molt adients. A mi em van relaxar molt sobretot l’activitat del massatge a l’esquena amb la pilota de tennis. Cerc que la música d’ambient és un material clau que ajuda a relaxar-te. També remarcar que vaig comprovar que el fet de controlar la respiració pot ajudar a relaxar-te molt.
En segon lloc, després d’acabar amb les activitats de relaxació, vam iniciar una nova temàtica: Jocs expressius amb els objectes . Aquesta temàtica tenia com objectiu principal fer-nos expressar mitjançant objectes tal i com diu el títol.
Les activitats que ens van proposar van ser:
·         Una activitat en la qual ens vam dividir en tres grups i cada grup tenia cons d’un color.  Un membre del grup es posicionava al damunt d’un banc i havia de dirigir els moviments del la resta de membres del grup, és a dir, havia de fer gestos i moviments i els altres l’havien d’imitar.
·         Una activitat que consistia en representar una conte popular en grups. Podíem utilitzar el material que necessitéssim de l’aula de psicomotricitat. Una vegada el teníem assajat l’havíem de representar davant de la resta de companys.
·         Un activitat en la qual estàvem en rotllana i teníem una persona al nostre davant. L’activitat consistia en que ens anàvem arribant diferents objectes i mentre un expressava gestualment el que li transmetia l’objecte, l’altre persona que estava davant havia d’expressar verbalment el que l’altre company intentava transmetre.
Aquestes activitats van estar. Tenien com a objectiu important perdre la vergonya, tot i que ens molt casos aquesta estava present a l’hora d’interpretar.
Per  últim  la temàtica que es va tractar va ser Mim i gestualitat. Les activitat que va realitzar van ser:
·         Una activitat en que havíem d’anar caminant per la classe expressant corporal i facial ment diferents sentiments i estats emocionals.
·         Una activitat en que anàvem caminat per l’aula cada un representant una acció. Ens havíem de fixar en les representacions dels altres companys perquè en acabar l’activitat havien d’endevinar quina era la seva acció.
·         Una activitat en que ens posàvem en rotllana i un membre del grup havia de definir mitjançant gestos un objecte sense dir cap paraula i els altres ho havien d’endevinar.

En aquesta part de la classe era també molta part de representació i interpretació. Havíem de perdre la vergonya i fer coses davant de la resta de classe i fer una pica el tonto.

No hay comentarios:

Publicar un comentario