lunes, 9 de junio de 2014

SESSIÓ 3: Sensopercepció Corporal i Organització tenporal i ritme.


L’última  sessió de laboratori, va tenir lloc el divendres 30 de maig. En primer lloc van realitzar l’explosió sobre   la sensopercepció corporal. Amb aquesta temàtica es pretenia conèixer millor les parts del cos i treballar activitats a partir d’elles. Les activitats que vam realitzar van ser:
  • 1.     Colpejar un globus amb diferents parts del cos. Ens vam posar en parelles i ens anàvem passant un globus, però només el podíem anar tocant amb una part concreta del cos (amb el peu, el cap, el nas, el clatell...). Va ser un joc divertit ja que hi havia parts del cos amb les que era molt difícil colpejar el globus i es feia complicat.
  • 2.     Tocar un color amb una part del cos: consistia a anar a tocar algun objecte del color que s’indiqués amb una part del cos condreta   el  més ràpid possible i tornar al lloc inicial.( En aquest joc havies de ser àgil, i estar atent al teu entorn i als companys per anar més ràpid que ells.)

  • 3.     Endevinar la postura: vam fer grups de quatre persones i ens vam ficar de dos en dos. Mentre una de les parelles pensava una postura l’altra parella amb els ulls tapats i mitjançant el tacte havia d’endevina com estàvem col·locats els seus companys i intentar imitar la posició. ( depèn de la postura, era molt complicat saber com estaven posats els companys, ja que el fet de no veure i només poder  guiar-se  pel tacte feia bastant difícil situar-se.

  • 4.     Escriure paraules a l’esquena del companys i anar-los  endavant. Aquest joc era com el joc del telèfon transcrivint una paraula lletra per lletra a l’esquena del company. ( a mi personalment em va costar bastant quan eren paraules molt llargues ja que perdia el fil perquè hi havia lletres que no les podia interpretar bé i la paraula perdia el sentit.



En últim lloc vam exposar jo i la meva companya Marta Sancho i vam tractar la temàtica de L’organització temporal i el ritme. Consisteix en jocs que ajudin a  veure i adonar-se de com el ritme interior de les persones varia i com hem d’organitzar el temps segons les velocitats. Les activitats que vam realitzar són:





  • 1.       Representacions a càmera lenta i ràpida: els alumnes havien d’interpretar una acció a diferents velocitats així realitzant els moviments més ràpid o més lents.
  • 2.       La bomba: és el joc comú que tothom coneix. Amb ell, els nens s’han de moure i passar la pilota tenint en compte el temps que els hi queda per que exploti la bomba.
  • 3.       Contar un minut: havien de tancar els ulls i calcular més o menys  un minut, quan creguessin que ja havia passat havien d’obrir els ulls. Vam veure que molt pocs van apropar-se al minut real. Es van adonar que hi ha gent que té un ritme interior més ràpid i altres el tenen més lent.
  • 4.       El telèfon amb ritme: ex col·locaven en cercle i un iniciava un ritme que havia d’anar avançant entre el companys i arribar a l’últim mantenint el mateix ritme.  ( quan els nosaltres companys van realitzar aquest joc, els hi va costar molt. El vam realitzar dues vegades i cap de les dos el ritme inicial es va mantenir. El ritme que arribava al final era totalment diferent).

No hay comentarios:

Publicar un comentario